PRESENTEREN VOOR PUBLIEK EN OP PAPIER ~


Vorige ~ Home




4. Collegiaal corrigeren


Kritiek is frustrerend, feedback helpt je verder


Je stopt veel tijd en moeite in het schrijven van een brief. Als hij eindelijk klaar is, moet hij nog even langs de secretaresse, de afdeling communicatie of de manager van de afdeling. Je krijgt je brief terug vol doorhalingen en verbeteringen. Of je herkent je eigen brief niet meer. Gefrustreerd leg je het bijltje erbij neer.


Tijdens de workshop 'Collegiaal corrigeren' krijgen collega’s handvatten om elkaar verder te helpen in plaats van te bekritiseren. De deelnemers maken samen een checklist waaraan de brieven moeten voldoen en bespreken elkaars brieven aan de hand van die checklist. De brieven komen tegemoet aan de huisstijl van het bedrijf en behouden toch hun persoonlijke toets. Spellingsfouten en grammaticale fouten zijn niet meer gênant, je krijgt tips over hoe je je eigen brieven en die van een ander corrigeert.
Het resultaat is dat collega’s er samen voor zorgen dat brieven correct, begrijpelijk en klantvriendelijk de deur uitgaan.



Vorige ~ Home